PENYERTAAN :
Penyertaan mestilah menggunakan BORANG PENYERTAAN RASMI Showcase Usahawan IKS lANGKAWI 2016 sahaja, yang boleh di muat turun melalui :
Penyertaan mestilah menggunakan BORANG PENYERTAAN RASMI Showcase Usahawan IKS lANGKAWI 2016 sahaja, yang boleh di muat turun melalui :
Penyertaan Showcase Usahawan IKS Kebangsaan 2016 (Langkawi) ini adalah terbuka kepada individu, peniaga kecil, usahawan, syarikat swasta & korporat, badan berkanun, pertubuhan serta agensi kerajaan.
Kreteria utama dalam pemilihan penyertaan adalah kepada individu yang mengusahakan produk keluaran dan buatan sendiri dengan keutamaan penuh bagi yang memiliki jenama produk sendiri.
Penyertaan mestilah menggunakan BORANG PENYERTAAN RASMI Showcase Usahawan IKS Kebangsaan 2016 (Langkawi) sahaja, yang boleh dimuat turun melalui :
TARIKH PROGRAM :
SHOWCASE USAHAWAN IKS LANGKAWI 2016 ini akan berlangsung selama 9 hari, yang akan bermula pada 5 sehingga 13 Febuari 2016.
SHOWCASE USAHAWAN IKS LANGKAWI 2016 ini akan berlangsung selama 9 hari, yang akan bermula pada 5 sehingga 13 Febuari 2016.
( Musim cuti persekolahan dan Cuti Tahun Baru Cina )
Pendaftaran Peserta
akan diadakan secara serentak di Tapak Karnival Kompleks Pekan Rabu, Kuah,
Langkawi pada Rabu, 4 Febuari 2016, mulai jam 10:00 pagi hingga 8:00 malam.
BAYARAN PENYERTAAN :
(Sila Rujuk Senarai Harga Sewaan Rasmi yang dikeluarkan pihak Pengurusan )
Setiap
bayaran sewaan Tapak yang dinyatakan adalah TERMASUK dengan Lesen dan Permit
Sementara yang dikeluarkan oleh Majlis Perbandaran Langkawi.
Bagi
Peserta / Usahawan yang berminat untuk menyertai SHOWCASE USAHAWAN IKS LANGKAWI 2016 ini, bayaran pendahuluan (deposit) sebanyak 50% adalah diperlukan sebagai
pengesahan kepada tempahan tapak yang dipilih.
Tempoh
akhir untuk bayaran penuh / baki bayaran tapak berkenaan adalah pada atau
sebelum 25 Januari 2016.
Bagi
pembayaran Tapak yang telah dibuat, wang TIDAK akan dikembalikan sekiranya
menarik diri.
Pembayaran
secara TUNAI / CEK / BANK DRAF / Wang
Pos sahaja dibenarkan. Segala bentuk pembayaran hendaklah dibuat seperti
maklumat dibawah:
Nama Akaun : TERAJU ASIA
VENTURES
Bank : CIMB BANK
No Acc : 860 230 7018
PEMILIHAN NO LOT :
Pemilihan Lokasi Tapak dan No Lot adalah berdasarkan "FIRST COME BASIS". Tiada sebarang bentuk “reserved lot” dibenarkan kecuali disertakan dengan BORANG PENYERTAAN RASMI dan BAYARAN DEPOSIT sahaja.
Pemilihan Lokasi Tapak dan No Lot adalah berdasarkan "FIRST COME BASIS". Tiada sebarang bentuk “reserved lot” dibenarkan kecuali disertakan dengan BORANG PENYERTAAN RASMI dan BAYARAN DEPOSIT sahaja.
Setiap
Pembayaran Deposit yang dibuat akan disertakan dengan RESIT RASMI PROGRAM, yang hanya dikeluarkan oleh TERAJU ASIA
VENTURES sahaja. Tiada sebarang penggunaan Resit
Sementara / Resit Persendirian dibenarkan.
PENGHANTARAN BARANGAN :
Peserta / Usahawan boleh memilih untuk menggunakan kaedah penghantaran barangan jualan / barang pameran anda ke Langkawi, melalui 2 kaedah berikut :
1. Menggunakan kenderaan sendiri
2. Menggunakan khidmat Penghantaran Barangan
(Courier Service)
1). Menggunakan Kenderaan Sendiri
Jika
anda memilih untuk membawa masuk barangan jualan anda dengan menggunakan
kenderaan sendiri, ianya adalah kaedah yang sangat mudah dan menjimatkan.
Barangan
jualan anda itu hanya perlu dimuatkan kedalam kenderaan anda dan dibawa terus
ke Jeti Kuala Perlis. Anda perlu mendaftarkan kenderaan anda terlebih dahulu
sebelum dibawa menaikki feri roro yang dikendalikan oleh Syarikat pengangkutan
air iaitu :
Langkawi
Auto Express Sdn Bhd
PT
6070, Jalan Kampung Perak, 02000 Kuala Perlis
No
Tel : 04-985 1584 (Pejabat) / 011-3549 0306 (Pengurus)
Sila
hantar kenderaan anda selewatnya pada 3 atau 4 Febuari 2016 (Sebelum Jam 9:00
Pagi), Ferry RORO akan bertolak jam 10:00 pagi.
Sila
sediakan:
i.
Dua
(2) Salinan Geran Kenderaan Depan Belakang,
ii.
Dua
(2) salinan Kad Pengenalan (Pemandu) Depan Belakang
iii.
Dua
(2) salinan Lesen memandu (pemandu) Depan Belakang
Bayaran
yang dikenakan adalah mengikut jenis kenderaan. Anggaran Harga adalah seperti
dibawah :
Kereta Sedan 1.5 kebawah = RM 250.00 Pergi-balik
Kereta Sedan 2.0 kebawah = RM 300.00 Pergi-balik
SUV, 4x4, Van, MPV = RM 400.00 Pergi balik
Lori 3 Tan = RM
400.00 Pergi balik
Lori 5 Tan =
RM 600.00 Pergi balik
*(Harga diatas adalah
angaran dan mungkin akan berubah bergantung kpd perubahan harga Syarikat Feri)
Anda
juga boleh menyemak senarai harga mengikut kategori kenderaan melalui pautan
berikut :
http://langkawiauto.com/content/display/article/site:langkawiauto-param:booking_fare-link:6177
Anda juga boleh mendaftarkan kenderaan untuk dibawa masuk ke Langkawi secara ONLINE :
http://www.langkawiauto.com
Anda juga boleh mendaftarkan kenderaan untuk dibawa masuk ke Langkawi secara ONLINE :
http://www.langkawiauto.com
2). Menggunakan Khidmat Penghantaran
(Courier Service)
Bagi
peserta yang memilih untuk menggunakan Khidmat penghantaran Barang atau Courier
Service, sila berurusan sendiri dengan syarikat yang menyediakan perkhidmatan
tersebut seperti Pos Malaysia, FedEx, DHL dan sebagainya.
Kadar
harga yang ditetapkan adalah mengikut timbangan barangan tersebut.
PENGINAPAN :
Peserta / Usahawan boleh menguruskan sendiri penginapan mereka disana. Namun begitu disepanjang tempoh Showcase Usahawan IKS itu berlangsung, ianya adalah didalam waktu Cuti Persekolahan dan Cuti Tahun Baru China.
Peserta / Usahawan boleh menguruskan sendiri penginapan mereka disana. Namun begitu disepanjang tempoh Showcase Usahawan IKS itu berlangsung, ianya adalah didalam waktu Cuti Persekolahan dan Cuti Tahun Baru China.
Mengikut makluman, semua hotel, budget hotel serta rumah tumpangan banyak
yang TELAH di tempah. Begitu juga
dengan Kadar harga, sempena musim cuti sekolah dan tahun baru china, kebanyakan
kadar bilik hotel akan dinaikkan sehingga 20% - 30% dari harga asal.
Walaubagaimanapun, untuk kemudahan peserta pihak sekretariat ada
menyediakan khidmat Budget hotel
khusus untuk peserta SHOWCASE USAHAWAN IKS sahaja.
Kadar bayaran adalah bergantung kepada Hotel dan jenis bilik. Bayaran
bagi penginapan ini adalah TIDAK
TERMASUK dengan sewaan tapak.
Tarikh Check In adalah pada : 4 Feb 2016 Khamis ( 2:00 Ptg ) dan
Tarikh Check Out pula pada : 14 Feb 2016 Ahad ( 12:00 Thgari ).
Tarikh Check Out pula pada : 14 Feb 2016 Ahad ( 12:00 Thgari ).
Jumlah tempoh menginap : 10 malam.
Berikut adalah diantara senarai hotel dan kadar harga untuk peserta.
HOTEL
|
JENIS BILIK
|
KEMUDAHAN
|
HARGA
(RM)
|
JARAK
|
Baron Water Front
|
Quard Room
(4 pax)
|
4 Katil, Air cond, Wifi
|
100.00
|
300 meter
Jln kaki
|
Triple Room
(3 pax)
|
3 Katil, Air Cond, wifi
|
100.00
|
300 meter
Jln kaki
|
|
Double Queen
(2 pax)
|
2 katil, Air cond, wifi
|
70.00
|
200 meter
Jalan kaki
|
|
Langkawi Baron Hotel
|
Standard Room
( 2 pax)
|
1 queen / 2 Katil, air cond, wifi, bf
|
110.00
|
600 meter
|
Triple Room
(3 pax)
|
1 Katil Queen, 1 Katil Single, Air cond, wifi, bf
|
130.00
|
600 meter
|
|
Family Quard
(4 pax)
|
2 Katil queen, air cond,
Wifi, bf
|
150.000
|
600 meter
|
|
Motel Rooms
(2 pax)
|
2 Katil single, Air cond, wifi, bf
|
70.00
|
600 meter
|
|
De Baron Resort
|
Standard Room
(Twin) 2 pax
|
1 Katil Queen, Air cond, wifi, breakfast, s.pool
|
180.00
|
100 meter
Jln kaki
|
Superior King
(Twin) 2 Pax
|
1 Katil king, Air cond, wifi, breakfast, astro
|
200.00
|
100 meter
Jln kaki
|
|
Deluxe Room
(2 pax)
|
2 katil Queen, S.pool Breakfast, wifi, astro,
|
230.00
|
100 meter
Jln kaki
|
|
1 Baron Motel
|
Standard Queen
(2 Pax)
|
1 katil queen, Air cond, wifi
|
80.00
|
300 meter
Jln kaki
|
Family Room
(3 Pax)
|
1 katil Queen, 1 Singgle
|
130.00
|
300 meter
Jln kaki
|
Bagi usahawan yang berminat untuk membuat tempahan bilik penginapan
disepanjang tempoh berlangsungnya Showcase Usahawan IKS Kebangsaan 2016
Langkawi ini, anda perlu mengisi borang berasingan (BORANG PENGINAPAN) yang
juga boleh didapati melalui :
https://iksmalaysia.blogspot.com
Tempahan utk bilik penginapan adalah melalui PEMBAYARAN PENUH sahaja.
BORANG TEMPAHAN BILIK PENGINAPAN
Tempahan utk bilik penginapan adalah melalui PEMBAYARAN PENUH sahaja.
BORANG TEMPAHAN BILIK PENGINAPAN
No comments:
Post a Comment